Skip to content

Nytt fotofilter ute på marknaden!

oktober 25, 2010

 

Vi renoverar just nu vårt badrum.

Du som gjort det vet våndan av beslut, av ekonomiskt ansvar.. av försenade byggarbetare som inte dyker upp i tid (eller ens alls – information är iaf en bristvara i den branchen har jag upptäckt)

Därför har den ena glänsande katalogen efter den andra noggrant plöjts igenom för att generera allt fler möjligheter, bara för att mynna i att det ändå inte passar i mått. Det är vackert men för stort. Vårt badrum är av modell mindre och att hitta någon badrumsmöbel som tilltalade hela familjen var synnerligen enkelt, men att finna något som som passade i mått var betydligt svårare!!

Därför har rörshoppar och badrumsbutiker besökts ytterst flitigt den senaste tiden.
I lördags var ett sådant tillfälle, ett då maken även plågades svårt av migrän och därför ville sitta kvar i bilen ett tag innan vi gick in i butiken… ett par minuter satt vi tysta där inne i bilen och bara lyssnade till sorlet av miljoner vattendroppar mot rutan och vi slogs båda av hur vackert allt blev då vattnet målade fram märkliga konstverk genom sina rännilar och droppar. Tystnaden var vacker även den.. ett par stulna minuter vi båda så väl behövde. Till för att andas, och bara finnas.

I lördags tycktes det som om hela sverige stannat av och ikätt sig en grå pansarsköld som effektivt stöter ifrån sig alla intryck. När jag tänker efter kan jag inte minnas ett endaste ansikte ute i friska luften, trots att jag vet med mig att jag mötte ett flertal under den regniga lördagen? Skrämmande..(Våra känsliga ansikten verkar skygga för regn, iaf kallt isande höstregn- är det konstigt att vi blir inåtvända och nedstämda när det enda vi möts av är en mörk blöt asfalt istället för ett flertal rosiga aniskten? Vi borde titta upp mer – JAG borde titta upp mer.)

Det isande regnet fick mig pröva på att fotografera bakom en blöt fönsterruta, något väldigt spännande och riktigt kul med en effekt liknande diffusering..?! Ett skiftande sådnat där dropparna på bilens framruta genererade unika motiv –  ingen bild blev den andra lik.

Jag och bilen och for runt som en stolla mellan fabrikslokaler, gamla ödehus invid grusupptag..
…och självklart en liten sväng till mitt älskade Surte där den förtrollade sjön väntade…*suck*
Vid surte fungerar inga bilrutor däremot, du ser inte den förtrollade sjön från vägen, nej mina fingrar fick lugnt finna sig i att domna bort ett par minuter i kylan, men det var det som alltid värt.För sjön har bivit en nödvändig ventil och numer vänskaplig kamrat för mig.En plats jag kan dra mig tillbaka till och finna ro

 

 

4 kommentarer leave one →
  1. evalena permalink
    oktober 25, 2010 11:01 f m

    Hej på dig Anna. Underbart vackara bilder.
    Kram

  2. oktober 26, 2010 3:35 e m

    Ditt regnfilter fungerade ju alldeles utmärkt. Skön bild på det gamla huset!

Kommentera

