Skip to content

a bit blue

november 29, 2010

…on a monday morning

Det finns platser mil bort jag på 1 sekund kan förflytta mig till.

Stunder, känslor och ögonblick som för alltid ristat sig in i ens inre.

Genast är det inte vinter och kallt längre, utan varmt och ljumma vindar smeker min kropp där jag ligger på mage och fotar i sanden i min rosablommiga klänning…Där finns ett hav, där jag badar med känslan av naken hud mot min.

Vägen fram till en skog kantas av skördefällt rödprickiga av vallmo och dagen bara är så där perfekt en dag bara kan bli…. i ett inre.
6 kommentarer leave one →
  1. mona permalink
    november 29, 2010 10:17 f m

    Här har det nu snöat nonstop i flera dagar…minus 10 å jag kan inte hitta en plats ens i min fantasi där det känns varmt…..jo, det ska vara i en bastu möjligtvis….
    Dina bilder värmer förstås…

    /Kram
    Mona

    • november 29, 2010 11:12 f m

      Det är ungefär samma här med. I huset är det dessutom svinkallt eftersom halva är avstängt.. värmefläkten går hela tiden och säkringarna likaså.. 😉
      Vackert är det ute, men kroppen gillar det inte!!!
      Bastu säger du.. då kanske det blir en sådan för dig ändå?:-)
      Kram

  2. november 30, 2010 1:43 e m

    Fantastiska bilder Anna =) Du är bara så jäkla bäst =)

    • december 1, 2010 6:57 e m

      Du är väl för go du ..
      Nääää bäst är man långt ifrån, men det är roligt att fota – it takes one to know one?;-)
      Det gör mig väldigt glad att du kikade in här Lena:-) Tack !!
      Mvh Anna

  3. december 1, 2010 11:10 e m

    Skulle också gärna på 1sek förflytta mig till denna varma platsen, men då inte i en rosablommiga klänning. Skulle kännas lite konstigt och det skulle nog se lite lustigt ut 🙂
    Sköna bilder, riktigt sommrigt varma och härligt sköna bakgrunder.

    /Mvh Kalle

    • december 2, 2010 7:12 f m

      Haha, ja men du skulle säkerligen vara lika fin i den ändå – trots lustigheten. Se på Thomas Di leva? Det är bara en vanesak Kallemannen;-)
      Skönt är det med luftiga kläder iaf – speciellt då det är värmebölja i landet som det var i somras. Minns du det? +28 grader var det under min tur till Skåne!!
      Svåvrt att tro när man blickar ut den här iskalla vinterdag
      Mvh Vittran

Kommentera

