Jag blev kvinna i helgen

Kanske var jag full av vårkänslor?

Kanske var det het enkelt mitt rätta jag som visade sig, hur som helst så gjorde jag något i mina ögon väldigt kvinnligt – något som inte alls är så speciellt likt mig; jag shoppade… Inte falukorv och makaroner eller 1,5 liters förpackning med mjölk… Inte nya dammsugarpåsar – utan kläder! Till mig själv dessutom!?

Vårlika fräscha saker jag sjävklart inte provade i butik (dum som man är) utan släpade med mig hem i den naiva tron att jag skulle kunna estimera min egen kropp? Haha, ja den var ju rolig!!

Jag tror inte jag är ensam om att missbedöma min egen kropp.. det märkliga är att det inte alltid behöver vara åt samma ”fel” håll? Ibland är det för stort ibland för litet?

Eftere en vända tillbaka under söndagen för att byta ligger nu alltså kläderna fint uppradade på mitt bord hemma.. men inte kan jag med att ta på mig dom inte..?

Det är dom ju för fina för;-)

Kvinnligt tänk..?

2 thoughts on “Jag blev kvinna i helgen

  1. men snälla lilla söta vännen, klart du ska hoppa in i finkläderna, du är lika tossig som min ena dotter som alltid gör så, när hon shoppar så är det så speciellt så hon inte ens använder sina nya kläder förrän just då..vid det där speciella tillfället…å jag har försökt säga, du lever ju nu, alla tillfällen är speciella tillfällen.

    Ha en fin helg Anna

    Kram/Mona

    1. Haha.. jo jag vet.. har ett tiotal kläningar som hänger hemma.
      De är så vackra att se på men när sjutton skall jag använda dom? I mitt huvud inbillar jag mig att gå på fester och middagar ute så vips har det gått 10 år och tanten blivit för tjock för att ha dom. Man är dum, men det blir liksom inte samma grej att sitta i finklänning och kladda med hämtpizza i soffan med ungarna if you know what I mean…;-)

      Ha en fin helg du med gumman:-) Ps.. är så nyfiken på boken!! Hoppas det går bra?
      Kram Anna

Kommentera

