Nolltolerans

När det gäller myggor har nog de flesta just detta – nolltolerans.

Döm om min förvåning då jag möttes av ett intensivt vinande ljud vid Badsjön i Surte häromdagen .
Först trodde jag att den gigantiska elmast som sträcker sig över den lilla sjön ramlat ner eller gått sönder, men det var något mycket värre, något så spektakulärt jag aldrig tidigare upplevt förr.
Ovanför och strax intill hängde ett svart moln av mygg!!
Min första angivelse var att omedelbart vända på klacken och gå åt andra hållet, men nyfikenheten tog överhand. Jag gick närmre och märkte att de inte alls stack mig.. ? inte det minsta.
Några satte sig på mig för att vila, men överlag var de fullt upptagna med att frottera sig med varandra och utöva allehanda älskog till höger o vänster.
En mäktig och spännande upplevelse att gå mitt i detta ofarliga myggland.
Min toleransen är numer mer än noll mot dessa små – även om jag inser det var en på miljonen att få uppleva en myggsvärm utan att bli stucken.

2 thoughts on “Nolltolerans

Kommentera

