Skip to content

Alingsås – ett halvår senare

december 1, 2011

ok det blev ingen säng, men snart!

Ska bara,  först…

Jag är medlem i Lerums Fotoklubb och i Juni (vill jag minnas) hade vi avslutningsträff i Alingsås, en härlig varm dag då stammar kläddes in i kokonger av  små larver som nästintill tog kål på träden. Kommer ni ihåg?

Vi kvinnor drog oss undan och fotograferade – på en kyrkogård av alla ställen till att börja med, men drogs till ljudet av skejtande ungdomar.. bl a denna unga kille som verkligen stack ut:

Annars var det skakningar där med.. i Alingsås alltså. Men mest åt vi korv o drack öl;-)

12 kommentarer leave one →
  1. Per Östberg permalink
    december 1, 2011 10:09 e m

    Att du aldrig kan hålla kameran still 🙂

    • december 2, 2011 6:35 f m

      Haha, jag vet jag vet.. men det ÄR roligt och inte minst att ”jävlas” med folk som gick förbi och inte förstod vad jag höll på med utan trodde kameran var trasig och man försökte skaka ur någon trasig bit eller så 😉

  2. december 1, 2011 10:39 e m

    intressant teknik med ”skakningarna”, skateare bilden sticker ut. bra jobbat.

    • december 2, 2011 6:38 f m

      Tack Jim, tja skejtaren är ju inte alls min grej, men då grundbilden var så platt och tråkig i färgskalan försökte jag jobba lite mer i grått och ta fram tonerna och skuggleken i bakgrunden lite mer. Himla synd man inte var mer modig och verkligen försökte ta en serie bättre kort. Jag tog ett fåtal, men det märktes att man störde. Om man hade avtalat en deal att det var ok att fota skulle man nog kunnat få grymma bilder när dom hoppade etc.

  3. evalena permalink
    december 2, 2011 5:02 f m

    Det var en trevlig träff. Hoppas få träffa dig snart igen vännen
    Kram

    • december 2, 2011 6:36 f m

      Ja det var mycket mysigt! Men vilken kanondag det var? Rent fantastiskt med värmen och stranden, snacka om att ha tur:-)
      Kram

  4. december 2, 2011 7:25 f m

    Många öl eller? nej, jag skämtar bara, men det kan ju hjälpa fantasin på vägen en hel del. Shake it baby!

    • december 2, 2011 7:59 f m

      Hahaha man hade kunnat tro det ja, MEN njaepp serru. En annan körde bil så det fick bli en laglig sådan utan alt för mycket alkohol;-)
      Shake shake!!;-)

  5. december 2, 2011 10:17 f m

    Missade ju tyvärr denna träff, synd, jag gillar Alingsås (har ju arbetsplatsen där), men det kanske kommer något annat tillfälle då LFK återbesöker Alingsås, vem vet. Jag tycker du lyckats fint med bilderna, skakisarna i all ära, men jag fastnar främst för de två översta bilderna. Riktigt skönt sommarljus på bilden med båten. En tidlös klassisk bild på nåt vis. En ”turistbroschyrbild”, fast i positiv mening. Härlig sommarkänsla i bilden. Och i motsats till detta den sv/v bilden på skejtaren som är mer uppenbart 2000-tal, modern, urban och riktigt jävla bra. Uttrycket hos ”modellen” är fantastiskt och jag tycker mycket om att du avstått frestelsen att ha med hans bräda i bild. En bild jag önskar att jag själv hade tagit. /M

    • december 2, 2011 12:44 e m

      Alingsås är väldigt härligt och inte minst väldigt vackert, men börjar nästan bli lite VÄL exploaterat nu..
      Min kära mamma åker gärna dit in men hittar inga parkeringar numer:-(

      Det kommer säkert fler tillfällen:-) Men nog var det minst lika härligt utanför Lysekil? Där var du ju med?:-)
      Ja bilderna ovan är väl inte alls särskilt typiska mig själv egentligen och skatebilden är inte alls bra kan jag försäkra dig om – den är dålig i skärpa i stor storlek, men visst e kille hur cool som helst?
      Riktig tuffing men tro säkert dom hänger där vid rampen var och varannan dag – åker man dit är nog chansen stor att dom är där under sommarhalvåret med 🙂
      Jag har ett par andra som är lite annorlunda med – bl a en där ahn ligger ner efter ett misslyckat hopp och ser nästan ut att be till Allah med brädan under sig…
      Tack Mattias för att du kikade in och ha en härilg dag:-) NU skiner solen!
      //Anna

  6. december 7, 2011 7:30 e m

    Skejtaren en riktigt skön bild och vilken personlighet snyggt konverterad till svartvit ger en skön repotage känsla över bilden. Fin diagonal i bilden och ett spännande skuggspel i rampen i bakgrunden… Snyggt!!
    Du får repa mod och återkomma till nästa års sesong och ta lita action bilder och häftiga porträtt… ser framemot dessa bilder 🙂
    Nu har det blivit lite vinter i min ände av landet temperaturen har börjat att krypa en bit nedanför nollan och lite vitt puder på backen och innåtlandet i ett av mina fotoställen i vildmarken är det ännumera vinter, snö på träden mm.

    Ha de gött !!

    /Kalle

    • december 7, 2011 7:56 e m

      Den där killen var som sagt ett verkligen original, fullt med unga tjejer runt om honom som fnissade. Jag säger då det..;-)
      Haha, hualiga.. porträtt? Neheeeej du, det är nog inte min grej, jag skäms som en liten blå över att sticka kameran i nyllet på folk..
      Jag tycker själv så fruktansvärt illa om att bli fotograferad och vill inte åsamka någon anan den känslan. Istället längtar jag efter det Du har nu, vintern och de ljuvliga konstverk om uppstår ute då! Kanske har du redan förevigat en del ? Men skall vekrligen inte klaga – det är till och med 4 minus ute och snö hade vi igår! Så det artar sig verkligen:) Kanske kanske kan det bli en vit jul? Jag hoppas:-)

      ha det gött du med i kylan:)
      //Vittran

Kommentera

