Skip to content

Snabba ryck

februari 8, 2014

_MG_7640_s

Storm i ett ishav……..

Jag tänker fatta mig kort för dagen har redan hunnit rinna halvvägs bort.

Precis som isen i min blogg har den dyrbara tid vi fått att förvalta en benägenhet att försvinna när man minst önskar det.

Idag var en dag jag tänkte ta vara på, kanske gå ut med kameran i tid, men istället ville den trötta kroppen gosa in sig framför tv:n med en skål cheerios i knät och tja, så fick det bli.

Men efter att ha gått igenom förra helgens foton är jag nu trött på datorer. Här är bilderna som kom av den förgängliga isturen – nu ett minne blott. Is finns nog knappast kvar, efter gårdagens intensiva regn och plusgraders säger det bara slörp. Borta!

Men nu vill jag ner och baka cheescake som jag sett fram emot hela veckan:-) Båda sönerna är hemma och deras mor mår därmed perfekt! Det är ungefär vad som krävs, att dom är hemma och mår bra o är lyckliga.. och mätta. Då är jag nöjd. Med allt.

Med sorg i hjärtat måste jag även beklaga att kursen i Maj blir inställd pga bristande anmälningar. De berörda skall ha fått information från Magnus L.

För mig hägrar Norsk Naturfotofestival härnäst och min föreläsning där i Mars, vilket betyder att Arkitektkopia måste börja trycka boken som maken har vänligt nog korrekturläst. Fel kan det bli ändå, men förhoppningsvis mindre än innan.

Att kvalitén blir bra har jag redan konstaterat – provtryck på 4 olika papperssorter har gjorts och jag tror det kan bli hur bra som helst! Bara priset fungerar så kör jag:-)

NU kära vänner är det faktiskt helg!!! Och NUUUU blir det cheescake:-)

polarbears

_MG_7451_s

 

Tänk vad stockar kan ge – här fann jag ett fyrhuset i stormande hav

_MG_7474_s

Flinande gubbe i solnedgången

_MG_7693_s

Inte lika glad mumiegubbe fanns ett par cm bredvid

_MG_7594_s

Den där mumien ville inte släppa taget, han dök upp lite här o var i bakgrunden

_MG_7406

Allt som vanligt fotograferat på surtes berg och Baddammens omgivningar.

På frihand med tamrons 90 mm macro och Canon mark ll.

10 kommentarer leave one →
  1. februari 8, 2014 2:18 e m

    Tusen takk for dine vakre fotos av disse detaljer !!!!
    Naturen er så vakker, bare en ser og kan formidle slik du gjør.

    • februari 8, 2014 8:56 e m

      Tack själv för att du hälsade på ”hemma hos” min blogg:-)
      Många ser fantastiska saker, är bara glad att du inte avskräckts av mina hemska gubbar – det är inte så ljuvt romantiskt här i bloggen alla gånger😉

  2. februari 8, 2014 6:30 e m

    Till att börja med: så trist att inte kursen blev av😦 Dkulle anmält mig om det i maj inte redan var bokat ett annat foto-event, men så är det här i världen. Vi får gå på din kurs via din blogg, här kan man hämta MYCKET inspiration, inget undantag idag. Ska bli spännande att se din nya bok, kommer till Norge i mars. Happy Cheescake! Mvh, Inger

    • februari 8, 2014 8:54 e m

      Ja det blev ju trist med kursen, men så kan det bli. Det finns ju värre saker i livet än att en kurs inte blir av…
      Ja här få rman gärna komma in, det är öppet dygnet runt även om det inte alltid är bemannat – och helt gratis;-)
      Jätteroligt att du tycker dig finna inspiration, det är ju fantastiskt:-)
      Då syns vi i Norge!!:-)

      Kram fårn Annapannastekteplätt – cheescaken gick jättelätt (tjoho)

  3. februari 9, 2014 1:19 e m

    Läckra bilder som vanligt. Lycka till i Norge och med boken. Ha det gott.

    • februari 10, 2014 8:05 f m

      Tack så mycket Camilla. Lycka till själv med medlemskapet i photonatura och grattis i efterskott:-)

  4. februari 10, 2014 2:10 e m

    Översta bilden tyckte jag mest om , men alla är fina var och en på sitt sätt🙂

  5. februari 10, 2014 9:19 e m

    Läckra bilder av små, små detaljer! Tråkigt att inte kursen blev av och jag hoppas det blir något annat tillfälle🙂 Lycka till med boken och i Norge.

    Ha det gott! Carina

  6. februari 20, 2014 5:33 e m

    För det första var det synd att kursen inte blev av. Hade viljat gått den men andra saker kom i vägen tyvärr men jag njuter av dina bilder alltid. Lyckat till med dina projekt. Kram

    • februari 21, 2014 7:51 f m

      Hej Lotta,
      Ja det känns ju lite snopet minst sagt, speciellt när man har en personlig kontakt med deltagarna…..:-(
      Men men, ibland går det inte som man vill helt enkelt.
      Kram

Kommentera

