På knä inför kärlekens tecken

_MG_6038_s

Vad är väl lupiner om inte symbolen för kärlek? Dessa ljuvliga små hjärtan som på nära håll skänker glädje åt makrofotografer runt om i landet.
Och nog kan man inte låta bli att slås man över likheter som finn mellan stort och smått…

Glad är jag för de stunder man fått, för solen och eftermiddagarna med gläntan i trädgården där ljuvligt ogräs som lupiner frodas.

 

_MG_6828_s

_MG_6814_s

 

Miss Aquarelle:

_MG_6799_s

 

Man eller kvinna?

_MG_6948_s

 

Definitivt kvinna:

_MG_6996_s

 

In my lupinland:

_MG_6789_s

 

Lupinbägare:

_MG_5944_s

 

Rosenkvittenpippi:

_MG_5751_s

 

Herr maskros:

_MG_5187_s

 

Illaluktande Rhododendron:

_MG_5170_s

18 thoughts on “På knä inför kärlekens tecken

  1. Utrolig lekre bildet, vakkert erotiske. Enkelte blomster har et veldig erotisk uttrykk, det er så flott når noen klarer å se og formidle dette. Og det klarer du. Jeg prøver meg i blant jeg også, bl.a. med iris og orkideer, som jeg synes har fantastiske uttrykk. Hilsen Unni

    1. Visst har dom? Jag håller helt med dig…Just irisar är ju fenomenala! Kanske extra tacksamma då det finns så mycket av dom?
      Jag fick akta mig som fotograf ett tag så man inte bara förknippades med erotiska bilder, men det är ju upplyftande när man hittar så klockrena motiv som verkligen påminner om något annat:-)

    1. Vi gillar ju lupiner båda två:-) Svårt att inte fascineras av naturens undre liv – enastående skapelser som ”bara” blir” till synes helt utan ansträngning? (Ibland aldeles för mycket till o med;-))
      /Anna

    1. Haha, vad bra att jag gav dig en anledning at gå in till grannen då:-) Ibland är dom bra att ha dom där grannarna! Mina har ljuvliga små flickor som väldigt gärna tar kontakt, något som uppskattas mycket av mig som ensam tjej i familjen. Finge man lov att fläta flätor och hoppa hopprep med dom vore lyckan total:-))
      Anna

      1. Jag hoppas inte du menar mig för jag är inte singel på långa vägar! Om grannen är det finns det väl inget att tveka om:-) Kör på säger jag iaf! Ett par hjärtformade foton gör väl de flesta tjejer glada:-)

  2. Hej Anna. Jag är en stor beundrare av din fotokonst. Jag skulle fråga om kurser av dig. Hur kan jag komma i kontakt med dig?

  3. En skön samling bilder på vanliga bilder som dock inte ”den vanliga” människan ser. Bara den som har ögonen med för de små detaljerna.
    Önskar en skön midsommar och även en fin fortsättning på sommaren.

    / Lars G.

    1. Ett allt för sent svar, men ändock..
      Om man anses vara ”ovanlig” tackar jag ödmjukast 😉 Men tror inte jag kan ta på mig någon ära i att vara unik. Många är enastående på att hitta det där lilla extra i naturen, men att hita det man själv tycker om gör jag kanske alltid bäst själv? Har man tur delar man smak med flera.
      En fortsatt trevlig helg och sommar önskar jag dig Lars
      Mvh Anna

  4. Hej Anna!
    Jag har just gått igenom din kurs på Moderskeppet. Jättebra tips du visar utifrån dina erfarenheter. Jag gav mig direkt ut efter regnet idag men knotten tog kål på mig. Droppar är läckert. Men det svåra är att kunna hålla stilla…..jag borde ju kunna det då man är jägare…
    Lite kul var det att jag hade nästan samma bild på rododendron pistillerna. Ja det är ju bara att träna då jag inte haft macroobjektivet så länge.
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Majsan//

    1. Hej Majsan! Jasså du har sett den? Vad kul! Då har du varit hemma hos mig nästan då det är där det ”utspelar” sig mestadels:-)
      Kul att du med fastnat för samma utsnitt på Rhodden, det är ju där det intressanta är -innuti?:-) Men visst hålle rjag med dig, utmaningen ligger i att stå still. Tycker det påminner om yoga faktiskt, just att man skall stå still i en märklig position och hålla balansen?:-) Kanske är det en ny träningsform – makroträning – haha. Tack för att du kikade in här och skrev en rad och inte minst för att du lyssande till min röst på nätet;-)
      Hoppas du har en bra helg, trots regnet..(nästan hela Sverige har väl det idag som jag förstår – regn) Själv så har jag trotsat vädergudarna och grillar just nu för glatta livet:-) //Anna

Kommentera

